středa 16. dubna 2008

Dopisy........


Asi před 2 měsíci jsem se zůčastnil něčeho jako výběru pro soutěž a výstavu Agora Gallery, NY, za manipulační poplatek cca 30 dolarů, tzn. já poslal fotky, cv, peníze převodem ... a za měsíc jsem se dozvěděl, že jury bohužel tentokrát, mně tedy ne.
Pak jsem si o pár dní později přečetl Vaši www stránku, jak galerie tahají peníze z autorů a říkal jsem si ajajaj, myslíte že je to ten případ a pokračoval byste s nimi za uvedených podmínek dole pod čarou. Nebo je lépe poděkovat a jít jinou cestou lemovanou travou a mechem, než toto?

artyCZECHS:
Agora je poměrně známá firma v uměleckém světě, patří do kategorie VANITY GALLERIES. Nemá žádnou uměleckou reputaci. Je to pouze prostor k pronájmu.
Dostal jsem také stejnou pozvánku a na internetu je spousta informací, které nejsou zrovna lichotivé.
Například:
“ Tyto galerie zneužívají začínajících umělců a za nabídkou výstavy v NY se skrývá podvodný koncept na vydělávání peněz. Jedná se většinou o evropské umělce, kteří nemají možnost osobně galerii navštívit. “
Kdy připočítáte k poplatkům ještě transport uměleckých děl tam a zpátky, je to velmi nákladná záležitost. Je to velké pokušení začít prodávat v NY, ale pokud chcete uspět v US asi Vám nezbyde nic jiného než zabalit kufr a vyrazit. Upřímně řečeno než posílat peníze Agoře, zajeďte se tam podívat a užijte si to, stojí to za to. Když se Vám NY zdá moc daleko, zkuste Londýn tam to taky žije. Pamatujte odvážnému štěstí přeje.

Pisatel:
děkuji Vám za upřímnou odpověď. Vypadá to, že jste docela otevřený člověk vůči okolí. Tady si své zkušenosti každý suší pro sebe, popř. počká až se bližní spálí a Vy se takhle pěkně rozdáváte. Jak říká moje žena, takhle tady neradí nikdo.
Tak děkuji a já jdu balit ty kufry na autobus do Londýna.

Žádné komentáře: