pátek 9. listopadu 2007

Jak posílat presentaci do zahraničí…….

Často dostávám otázku, jak nejlépe připravit prezentaci, kterou posíláte do zahraničí. Galerie dostávají celou řadu prezentací, konkurence je veliká, takže je jenom na vás, jestli dokážete vzbudit zájem. Rozhodně se nevyplatí prezentaci podceňovat. Mnohokrát jsem se o tom přesvědčil,
Nevěřte zprávám jako:
u nás je to jinak, nebo tady to nepracuje. Samozřejmě záleží, o co se jedná, výstava, grant, residenční pobyt ….
Uvádím základní položky, které by určitě neměly chybět.

- tvrdé desky s vaším jménem a ukázkou vaší práce na titulní stránce. Snažte se vybrat obrázek, který dobře reprezentuje vaší práci.
- jasně označené CD v ochranném obalu.
- seznam položek na CD,
- résumé (výstavy,úspěchy,ocenění apod., informace o cenách vašich prací (pouze když posíláte informace galerii) ,
- artist statement na vašem hlavičkovém papíře. (vaše vyjádření o práci, kterou se snažíte dělat).
- dva barevné tisky vaší práce ve formátu pohlednice ( některé galerie preferují barevné tisky vašich prací na A3)
- tiskové zprávy z výstav zabývající se vaší prací, několik fotografií z vašich instalací s popisem
- navštívenku

Velmi důležitou složkou vaší presentace je samozřejmě résumé. Platí zde stejné pravidlo, které jsem uvedl na začátku. Záleží o co se jedná, ale základní položky jsou následující:
- jméno
- kontakt (adresa, telefon, email, web……)
- vzdělání (stačí škola,rok,titul)
- výstavy samostatné
- výstavy společné
- soutěže/ceny, granty, residenční pobyty
- publikace
- umělecké sbírky
- publikované články, kurátorská práce a ostatní umělecká činnost

Nikdo tuhle administrativu nedělá rád, jsme přece umělci, ale je to nutné, protože často než se někdo na vaše umění vůbec podívá je vaše résumé ten první umělecký krok.

Žádné komentáře: