pátek 14. prosince 2007

Jak oslovit umělecké galerie……..


Toto je ne zrovna jednoduché téma pro většinu umělců. Speciálně u zahraničních galerií, kde art marketing má svou dlouholetou tradici, je velice důležité zvolit správný způsob.
Tady je několik poznámek ze semináře s majiteli galerií.
Galerie se dají rozdělit do 4 skupin.
Prvním zástupcem je regionální galerie, která reprezentuje svojí vybranou skupinu umělců a většinou nemá zájem o nové lidi. Dostat se do této skupinu není jednoduché. Je třeba se seznámit s některým ze skupiny umělců, který vás představí , dále pak styl vaší práce musí odpovídat uměleckému směru galerie a nesmí konkurovat pracím ostatních umělců ve skupině.
Další je galerie, která pořádá tematické výstavy a nemá trvalou skupinu umělců. Majitel má zájem propagovat hlavně nové a populární umělce a tím uspokojit svoje zákazníky a sběratele.
Dále existuje druh galerie, která vystavuje nové umělce, pravděpodobně vyzkouší 1 nebo 2 vzorky, ale velice zřídka uspořádá výstavu. Jejím cílem je najít pro začínající sběratele mladé a nadějné talenty.
Posledním zástupcem bude galerie provozovaná uměleckým sdružením. V tomto případě je třeba být členem organizace, a také dobrým organizátorem, protože reklama, pozvánky a občerstvení musí autor zařídit sám.
Jsem přesvědčen, že vás napadne ještě celá řada jiných alternativ a tak se těším na vaše komentáře.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

V textu jsem nedohledal odpověď na otázku "Jak oslovit galerii" . Autor pouze stručně popisuje zaměření a způsob práce té které galerie. Spíš mě zajímá forma způsob jak účinně oslovit galerie - obsah, forma atd...